"Iasi 600 + Quasar 30", prima zi, plan B

sâmbătă, 6 iunie 2009

A fost o zi plină.



Am început, cu ceva intarziere, la Planetariul Universitatii Al. I. Cuza din Iasi. Ne-au fost prezentate stelele de pe bolta cereasca, legaturile lor cu scurgerea timpului, locul lor in spatiu, Soarele si pozitia lui in Sistemul Solar, ce putem vedea cu ochiul liber pe cer, miscarile de revolutie si de rotatie, pozitia noastra in Sistemul Solar si multe altele, care ne-au fascinat si au nascut reactii şi comentarii.

Ne-am temut ca invitatii nu vor fi pregatiti pentru lectura, dar Marian Coman de la Braila ne-a lecturat cateva pasaje din "Testamentul de ciocolata", iar domnul George Ceausu a tinut sa precizeze faptul ca Marian a prezentat cu cinci ani in urma in cenaclu ceva texte asemanatoare.

Imi cer scuze de calitatea filmuletului urmator, a fost primul facut cu camera foto, totusi, ilustreaza cateva momente inaintea lecturii.



Dar pentru a avea o imagine de ansamblu am sa va readu un alt filmulet:

Marian Coman
Gaudeamus 2007 - Lansare "Testamentul de ciocolata"



Intre timp ne-a onorat cu prezenta si scriitorul italian, prieten al Cenaclului Unesco Quasar, Roberto Quaglia, care a transfigurat ceea ce trebuia sa fie o lectura publica in discutii amicale despre SF, Fantesy şi Avangarda. Totul s-a petrecut la cofetăria ceainarie Sage Cafe.

Apoi ne-am mutat cu totii la Casa de Cultura a Studentilor, unde ne-am asteptat invitatii şi unde s-a discutat despre istoria cenaclului, despre problemele spatiului literar SF si Fantesy, problemele stiintei si nivelul literaturii SF in Romania etc.

Mai tarziu, am incercat un cenaclu de seara, in care au inceput sa se cunoasca quasaristii cei tineri cu invitatii, fosti mebri si prieteni ai Clubului Unesco Quasar.

Cronica de cenaclu: CHIALDA RADU VASILE

Labels: ,

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu