New Member - Fernanda Guimarães Neves

miercuri, 26 ianuarie 2011

Poezie braziliana contemporana



Fernanda Guimarães Neves,


Studentă,


Salvador, Bahia, Brazilia.




"Fiasco"

“Reflexo do fracasso.
És o nada que busca.
Dono de uma ousadia envaidecida por desafiar a razão.
Pobre Diabo! – feliz por achar desafiar seus medos,

Mas risos momentâneos são sua própria sepultura.
Expectativas, ilusões, gosto de sucesso,

Noites inteiras perdidas planejando uma vida que não aconteceu.
Um fiasco, um resto de ser, um estilhaço de bala no peito, agora um Nada.
Nadando até morrer na praia, com consciência de seus erros,

Equívocos e deslizes.
Encontrou nas linhas a falta de maturidade,

Sendo nos vagões alguém que ninguém nunca ouviu falar.”

  
Fiasco

Reflex al eşecului.
Nu cauţi nimic.
Proprietar al unei îndrăzneli care desfide orice motiv.
Sărmane! - eşti fericit că ai găsit cum să-ţi învingi teama.

Dar lucrul de care râzi acum este propriul tău mormânt.
Speranţe, iluzii, dorinţa succesului,
Nopţi întregi pierdute pentru a plănui o viaţă care n-a existat.
Un fiasco, o pauză în a fi, o schijă de glonte în piept, si apoi - Nimic.

Să înoţi pentru a muri pe plajă, cu conştiinţa greşelilor pe care le-ai făcut,
A prejudecăţilor pe care le-ai nutrit, o viaţă întreagă.
O viaţă întreagă? În liniile palmei tale, maturitatea e absentă.

Dar acum, tăcere. Nimeni n-a auzit nimic, niciodata.


  
Por Drawlio Joca
Verão em Preto e Branco

"Queria me purificar nas águas,
e se fosse em um lugar escondido você não me encontraria.
Pensava que seria pequena na imensidão,
estaria protegida de seus olhares indiscreto,
procurei um lugar tranquilo em meio a mata.
Abria os braços pra sentir o vento leve enxugando minha pele,
para equilibrar meu corpo,
para nascer de novo .
Agora já não penso em nada coerente,
aquela paz consumia minha mente.
A unica certeza era que você me encontraria.”


 Vară în alb-negru
 Pentru Drawlio Joca
           

"Am mers departe de oraş, am vrut să mă purific în ape -
dar dacă ar fi fost într-un loc ascuns, tu nu m-ai fi găsit.
M-am gândit că voi fi mică, aproape invizibilă în mijlocul imensităţii,
protejată de priviri indiscrete,
de aceea am căutat un loc liniştit în miezul pădurii.
Am desfăcut braţele larg, ca să simt briza uscându-mi pielea,
armonizându-mi corpul,
născându-ma din nou.
Acum, nu mă mai gândesc la nimic coerent,
am lăsat liniştea să intre în minte.
O unică certitudine am: că mă vei găsi."

Labels: ,

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu